DHL verzendt zijn eerste pakket nu de operaties voor Zalando van start zijn gegaan in zijn logistiek centrum in ILLESCAS in Toledo.

DHL zal ongeveer 600 nieuwe banen creëren op deze locatie, die een oppervlakte van 37.500 vierkante meter beslaat. Met dit platform kan Zalando zijn klanten in Spanje een verbeterde service standaard bieden dankzij een verkorting van de levertijden voor hun bestellingen. DHL Supply Chain Iberia is gestart met operaties in het logistiek centrum dat het namens Zalando in Illescas, Toledo exploiteert, met de verzending van het eerste pakket vanaf deze locatie. Deze mijlpaal markeert het begin van de logistieke processen in de faciliteit, die de komende maanden zullen worden opgeschaald. Het eerste pakket werd afgeleverd bij een klant in Logroño in de provincie La Rioja.

Het begin van de operaties van DHL betekent dat de service die Zalando aan zijn klanten in Spanje biedt, zal verbeteren en, zodra het logistiek centrum op volle capaciteit draait, zullen de levertijden met 1 tot 1,5 dagen worden verkort. In feite zullen vanaf nu producten die vanaf deze locatie worden verzonden als zodanig op de website van Zalando worden aangegeven, zodat consumenten weten dat ze kunnen profiteren van kortere levertijden.

Met meer dan 37.500 vierkante meter zal DHL Supply Chain Iberia ongeveer 600 nieuwe banen creëren in dit logistiek centrum. De faciliteit, die werd ontwikkeld door GLP, heeft een “Very Good” beoordeling gekregen onder BREEAM duurzaamheidscertificering, onder andere dankzij de installatie van zonnepanelen en LED-verlichting met bewegingsdetectoren.

Hendrik Venter, CEO van DHL Supply Chain EMEA, merkt op dat “de versnellende transitie van offline naar online de groei in e-commerce aanwakkert, met name in de mode- en retailsector. DHL Supply Chain heeft een cruciale rol gespeeld bij het krijgen van gewenste modeproducten en artikelen aan talloze eindklanten. We zijn erg trots dat we zo’n diepe zakelijke relatie met Zalando hebben ontwikkeld, waardoor ze dichter bij hun klantenbestand in Spanje komen.”

Zoals Riccardo Vola, Zalando’s Algemeen Manager Zuid-Europa, uitlegt: “het aanbieden van een significant assortiment producten gekoppeld aan betere service aan onze Spaanse consumenten is de sleutel tot ons succes. We zijn verheugd om DHL Supply Chain Iberia aan boord te hebben om logistieke operaties te hanteren en een verbeterde klantbeleving aan te bieden.”

Roberto Pascual, Managing Director van DHL Supply Chain Iberia, voegt ook toe dat “het een eer is dat een van ‘s werelds toonaangevende spelers in online mode op ons vertrouwt in Spanje. Wat duidelijk is, is dat online handel in ons land alleen maar groeit en onze uitgebreide ervaring in logistiek voor dit snel veranderende gebied zal waarde toevoegen aan Zalando. In het bijzonder heeft DHL state-of-the-art vraagvoorspellingssystemen, die Zalando in staat stellen om maximale flexibiliteit en aanpasbaarheid aan de pieken in online campagnes gedurende het hele jaar te bieden, en een regionaal geavanceerd opleidingscentrum, waardoor het bedrijf vanaf de eerste dag over een groot aantal gecertificeerde medewerkers in onze processen zal beschikken.”